haniksam

haniksam

Tuesday 15 March 2011

APA PENGAJARAN YANG KITA DAPAT DARI...

Apa pengajaran yang kita dapat dari..

(1) Tragedi 11 September menyaksikan bangunan World Trade Centre lambang ekonomi Amerika runtuh. Serangan keatas bangunan tersebut yang kononnya didalangi oleh rangkaian Al Qaeda yang mastermindnya Osama bin Laden seorang berugama islam dan begitu juga juruterbang kedua-dua pesawat yang meranapkan bangunan tersebut.

(2) Selepas kejadian tersebut Amerika dan beberapa negara Eropah menyerang Iraq dan Afghanistan atas alasan menghapuskan pengganas. Iraq dituduh menyimpan dan menyembunyikan senjata nuklear yang dibekalkan kepada pengganas manakala Afghanistan dicop sebagai negara pelatih dan pengeluar pengganas.

Impak runtuhnya bangunan WTC keatas ekonomi Amerika hanya sebesar tahi hidung. Hubungan kerjasama Israel dan Amerika lain dari yang lain. Israel amat takut dengan kebangkitan Islam lalu mengarahkan Amerika menghancurkan satu demi stau negara Islam. Jika Amerika enggan Israel akan membiarkan rakyat Amerika kebuluran. Dari segi ekonomi Amerika sebenarnya bergantung kepada Israel.

Fikirkanlah sehingga hari ini FBI tidak dapat mengesan Osama bin Laden manusia yang tidak ujud dan begitu juga senjata nuklear yang dikatakan disembunyikan di Iraq...mesej ialah hapuskan islam.

Apa yang kita boleh lakukan dengan yang ini.....


dan....



Terjemahan dari YouTube lebih kurang bermaksud..

Tajuk : Rupanya Umat Islam suka mee wantan dan pau besar.

" Laungan azan setiap subuh adalah seperti orang yang menjerit tak tentu fasal, macam orng nak order mee wantan. Bila sudah diberi mee wantan dan memakannya, nak kuih pau besar pula! "

Lagi penghinaan terhadap umat islam.

No comments:

Post a Comment