haniksam

haniksam

Thursday 14 April 2011

NAK JADI JUTAWAN? BUKAN MLM, BUKAN SKIM CEPAT KAYA........

AMALAN UNTUK KAYA


Yang disebut dengan amalan adalah suatu pekerjaan  atau perbuatan yang dilakukan berulang-ulang dan konsisten.  Allah SWT telah menentukan amalan setiap makhluknya dan begitu juga balasan dari amalan tersebut.

Berikut adalah beberapa amalan yang baik untuk kita lakukan untuk menjadi kaya...

1.    AMALAN DENGAN 
       BISMILLAHIRRAHMANNIRROHIM
  • Barang siapa membaca  BISMILLAHIRRAHMANNIRROHIM  sebanyak 313 kali ketika matahari terbit dengan menghadap qiblat kemudian membaca selawat 100 kali, maka Allah SWT akan memberinya rezeki yang tidak diduga
  • Barang siapa membaca BISMILLAHIRRAHMANNIRROHIM  sebanyak 12.000 kali,  dan 1,000 kali setiap solat sunat 2 rakaat, lalu memohon rezeki yang banyak insyaallah akan termakbul
  • Barang siapa membaca  BISMILLAHIRRAHMANNIRROHIM sebanya 786 kali setiap hari selama 7 hari berturut-turut dengan maksud memperoleh rezeki yang melimpah , insyaallah akan diperolehinya.

2.   AMALAN DENGAN AL-FATIHAH
  • Barang siapa yang membaca AL-FATIHAH sebanyak 41 kali antara solat sunat qabliyah dan solat subuh. maka segala hutangnya akan terbayar, ada saja peluang mencari rezeki dan rezekinya juga tidak putus.
  • Barang siapa membaca AL-FATIHAH setiap selesai solat subuh sebanyak 30 kali, selesai solat asar 20 kali, selesai solat maghrib 15 kali, selesai solat Isya' 10 kali, maka rezekinya akan dipermudahkan oleh Allah SWT.
  • Jika hari Ahad jatuh pada 1 haribulan ( bulan Hijrah/kalender Islam ), pada hari Ahad itu bacalah AL-FATIHAH  70 kali, hari Isnin baca 60 kali, hari Selasa baca 50 kali, hari Rabu 40 kali, hari Khamis 30 kali, hari Jumat baca 20 kali, hari Sabtu baca 10 kali, kemudian diulang hingga satu bulan. maka tunggulah keajaiban rezeki dari Allah SWT.

3.   AMALAN DENGAN AL-IKHLAS
  • Barang siapa membaca  surah AL-IKHLAS 1000 kali, lalu memohon untuk dilapangkan rezeki, insyaallah akan termakbul.
  • Pada malam Jumat baca  AL-IKHLAS 66 kali , lalu membaca lafadz "ALLAH" 5631 kali, kemudian membaca "MASYAALLAH" 1000 kali, lalu membaca selawat 1000 kali. Kemudian tidurlah, maka dalam mimpi anda akan dipertunjukkan arah jalan menujukan kejayaan.

4.   AMALAN DENGAN SURAH YASIN
  • Barang siapa yang punya kepentingan dalam urusan rezeki maka bacalah terlebih dahulu SURAH YASIN  25 kali, kemudian berangkatlah, insyaallah apa yang dimaksudkan akan termakbul.
  • Bila ingin manjadi kaya mendadak, maka bacalah SURAH YASIN 41 kali , tanpa berpindah tempat, lalu tanpa berkata apa-apa  kemudian tidurlah, setelah bangun keajaiban akan ditunjukkan oleh Allah SWT.

5.   AMALAN DENGAN WAQIAH
  • Apabila anda memohon kepada Allah datangnya rezeki yang melimpah maka bacalah Waqiah 41 kali , dan jangan berpindah tempat sampai selesai. Melakukannya secara konsisten, rezeki akan datang mencurah-curah insyaallah.
  • Nabi bersabda :" Barang siapa membaca Surat Waqiah setiap hari , maka ia tidak akan mengalami kefakiran selamanya.                
Amalkanlah...insyaallah............

Kalau bab berdoa, doa agar dipermudahkan urusan didunia dan diakhirat adalah yang terbaik.......


4 comments:

  1. bukan semua MLM tu Skim Cepat Kaya.
    Yang paling penting kena research dulu. Kena ada 4 pekara yang penting.

    1. Company tu kerajaan endorse tak. Kalau x, bahaya la tu.

    2. Company tu dah tubuh lama? Yang baru tubuh tu boleh abaikan je.

    3. Status kewangan yang kuat? Kalau boleh carilah yang sudah ada listing dalam share market.

    4. Sistem MLM tu kena keluarkan wang yang banyak? atau sistem itu kena jual product yang mahal?
    Hanya kalau anda bagus dalam jual barang, kalau x.. baik anda pilih MLM yang x yah jual product.

    Biasanya, MLM hanya pass 4 category sahaja. MLM yang famous. Amway.. pun pass 3 sahaja.

    MLM yang saya join tu memang ok. Dah untung beribu-ribu hanya buat sharing kat orang sahaja. X de product pn. Ribu-ribu tu setakat ni jer, target saya berpuluh-puluh ribu tiap-tiap bulan.

    Yang menarik tu sistem ini :

    1. Kerajaan Endorse - kerajaan sendiri adalah separuh dari share holder company.

    2. Company dah tubuh lama - 195 Tahun! sejak 1816!

    3. Status Kewangan? list dalam CNNmoney.com pada kedudukan top 20. Kuat x? Petronas pun nombor 100 lebih je...

    4. Jual product @ investment yang banyak?
    x de apa product untuk jual pun. Kalau x ikut sistem dah lah untung 80k. Ikut sistem, RM140,000 dah free masuk account.

    Ramai orang rugi banyak dalam MLM sebab dah join MLM yang x betul. MLM x perlu banyak, yang bagus tu 1 dah cukup.

    sesiapa yang memang berminat tu boleh lah email saya.

    myneo85 (at) gmail (dot) com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum wrb, saya mohon maaf jika postingan ini menyinggung perasaan anda semua tapi saya lillahi ta’ala hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya yang mengubah kehidupan saya menjadi sukses. Perkenalkan terlebih dahulu saya Suci Andini tinggal di Riau,dulu saya berprofesi sebagai penjahit namun himpitan ekonomi yakni hutang piutang dalam membangun usaha saya kian semakin besar tapi saya tidak menyerah dengan keadaan saya tetap ikhtiar, pada suatu hari saya membuka buka internet tidak sengaja saya melihat postingan seseorang yang sama seperti keadaan saya tapi beliau sudah berhasil,beliau dibantu oleh Kyai H. Sakti Mangunkarso tanpa pikir panjang saya menghubungi beliau, saya diberikan pencerahaan dan solusi, pada awalnya saya ragu ragu tapi saya coba memberanikan diri mengikuti saran beliau,alhamdulillah berjalan lancar dan sekarang saya punya beberapa mini market dan penginapan didaerah Riau,terimah kasih saya ucapkan pada Kyai H. Sakti Mangunkarso sebab berkat beliau saya bisa seperti ini,mungkin banyak orang yang menyebut saya mengada-ada tapi saya buktikan sendiri,khusus yang serius mau bantuan silahkan hub beliau Kyai Sakti Mangunkarso beliau orangnya ramah ini nomor beliau 0852 1117 4125 ini pengalaman pribadi saya percaya atau tidak semua tergantung pembaca demi Allah ini nyata sekian dan terima kasih ,Assalamualaikum Wrb....allahuakbar....allahuakbar....allahuakbar...

      Delete
  2. Terimakasih atas info yang sangat bermanafaat.

    ReplyDelete
  3. Ingin menjana RM1000 hingga RM5000 sehari? Tawaran sila click : http://millionglobal.myvc.biz/.

    ReplyDelete