haniksam

haniksam

Thursday 6 October 2011

APA YANG KU DAPAT....

Apa yang aku dapat dari apa yang aku lihat,  baca  dan dengar.....mengenai pembaharuan  yang dilakukan oleh Najib..



Namawee diberi peluang untuk bertemu Najib kononnya budak tu ialah contoh budak 1Malaysia. Namawee cipta lagu dan nyanyikannya. Lagu  menghina azan subuh. Islam agama rasmi negara kita. Najib menganut ugama Islam dan begitu juga aku...kenapa Najib bagi muka pada orang yang menghina ugamanya?


Hapuskan ISA ganti pula yang lain yang kononnya lebih baik atau mungkin lebih efektif digunakan menjelang PRU13.

Nak kaji pula Akta Mesin Cetak .....akta cetak kertas undilah agaknya
Hapuskan akta Buang Negeri dan Akta Kediaman Terhad....entah apa-apalah
APA YANG AKU DAPAT DARI PEMBAHARUAN NI....BUKANNYA NAIK GAJI ....ATAU BAYARAN API DAN LETRIK DIKECUALIKAN......AKU TAK DAPAT APA PUN...AKU KERJA SYARIKAT SWASTA BUKAN PENJAWAT AWAM
Jika ditakdirkan satu hari aku diberi peluang untuk bertemu PM ketika itu, aku pasti menyenaraikan apa yang ada didalam kepala otakku, persediaan untuk anak cucuku dimasa akan datang......agar mereka tidak jadi pendatang dibumi sendiri.
Adakah UMNO itu masih ujud ketika itu ? Mungkin hanya tinggal nama..mungkin...mungkin



No comments:

Post a Comment