haniksam

haniksam

Friday 5 October 2012

Bagaimana boleh terlepas pandang?


Pagi Isnin lepas terima telefon, masih terngiang-ngiang macamana orang tu cakap. "Saya dari Unit Tindakan TM, Kuala Lumpur. Tahun 2002 syarikat puan guna broadband, no akaun 2002XXXXXX tertunggak sebanyak RM500 lebih, puan diberi pilihan bayar atau bawa kemahkamah". Aku diam dan tunggu kalau ada apa-apa lagi sambungan skrip  tadi, aku dengar, "Puan, puan dengar tak apa yang saya cakap". Pantas aku jawap "Assalamualaikum encik, encik ni langsung tak ada etika kerja, tidak sopan langsung cara bebicara, macam ni lah encik cuba siasat akaun syarikat kami melalui TM di Labuan,bagi saya data terperinci   dan jika betul ada tertunggak keluarkan notis tuntut bayaran. Dipihak saya, saya akan siasat akaun syarikat kerana seingat saya semuanya telah dijelaskan sebelum menerima tawaran promosi 'upgrade' dari TM, telefon saya semula bila info dah dapat". Hari ni dah Jumaat, dia tak call lagi... belum dapat info lagi lah tu.

Pagi ni dapat notis peringatan tawaran untuk dikompaun yang dikeluarkan oleh MPKK bertarikh 8hb Ogos 2012, kesalahan meletak kereta yang dilakukan pada Julai 2003 diterima hanya selepas 9 tahun.



No comments:

Post a Comment