haniksam

haniksam

Monday 27 August 2012

Pembunuhan beramai-ramai Ahli Sunnah oleh Tentera Basyar Asad..



Seramai 400 orang awam dibunuh hidup-hidup dengan peluru dan pisau setelah dikepung selama tiga hari atas alasan mejaga keselamatan dan mengembalikan keamanan. Kampung Daariya yang penduduknya ahli Sunnah disyaki dibunuh oleh tentera Basyar Asad yang merupakan pertahanan terakhir Syiah Alawi.

Mangsa ditemui di merata tempat, di dalam rumah, di luar rumah, sedang memandu, sedang membeli makanan, sedang menziarahi kubur, baru selesai solat, dan di merata tempat tanpa apa-apa senjata, hanya rakyat biasa. Kemudian seperti biasa, Tentera Basyar berpura-pura datang menolong, dan memberi alasan mereka sedang menjaga keamanan dan ketenteraman, kemudian menyalahkan "Tentera Pembebasan" yang disifatkan mereka sebagai pemberontak menuduh mereka mendalangi pembunuhan beramai-ramai Ahli Sunnah.

"Ya Allah ampunkan kami di atas kekurangan kami dalam membantu saudara Islam kami di bumi Syria.."

Sumber:Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) Mesir

Fikirkanlah..... Ahli Sunnah dibunuh beramai-ramai. Bila mereka dibunuh kita duduk diam buat tak tau. Merayakan Eid Mubarak atau Raya Eidul Fitri kita masak  rendang, kurma, kari ayam dan daging ketupat satay dan bermacam juadah serta kek dan biskut, Ahli Sunnah dan pengikutnya tidak mampu berbuat demikian di Syria kerana pada setiap saat nyawa mereka terletak dihujung parang, pedang atau senapang........  


No comments:

Post a Comment