haniksam

haniksam

Thursday 26 July 2012

Kita diduga.....sabarlah

Letupan kuat yang berlaku diantara jam 2:00 hingga 2:30 pagi hari ini menyebabkan gegaran kuat dibeberapa kawasan di Labuan. Letupan adalah dari arah sebuah kapal tangki bahan kimia  milik MISC Berhad yang sedang dalam proses mengisi minyak di jeti PETRONAS Mega Methanol yang terletak dikawasan perindustrian Ranca-Ranca, dikawasan Pulau Eno. Belum diketahui punca sebenar letupan yang menyebabkan api besar menjulang dan kepulan asap tebal tetapi dari sumber tertentu lima orang yang terdiri dari kelasi kapal tersebut telah hilang dalam kejadian. Ia diikuti dengan letupan kedua yang berlaku diantara jam 7:00 hingga 7:30 pagi. Beberapa buah syarikat termasuk syarikat perkapalan dan syarikat pembekal dan penyelenggaraan telaga minyak yang terletak berhampiran  diarah tutup selama dua hari untuk mempastikan keselamatan pekerja dan tahap pencemaran udara jika ianya berlaku.        Seterusnya... BACA DISINI

Disebalik kejadian pasti ada hikmahnya, sebesar mana masalah yang menimpa pasti ada penghujungnya seharusnya kita bersabar.
  
Kita harus yakin setiap tragedi atau musibah terjadi dengan izin Allah Yang Maha Adil, pasti sudah diukur dengan sangat cermat olehnya dan tidak mungkin melampaui batas kemampuan kita, kerana Dia tidak pernah menzalimi hambanya.

"Sesungguhnya bersama kesulitan itu pasti ada kemudahan." Janji yang tak pernah dimungkiri Allah.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

No comments:

Post a Comment